//i said my heart beats for you
3 tahun sudah :'(

assalamualaikum :)Saturday, June 9, 2012 @ 5:22 PM | 0 Comment [s]


im still remember and never forget a worst memory happen w us in 9june2009 . satu kehilangan yg amat besar utk KAMI SEKELUARGA . he leave us , matua , 7 anak , 21 org cucu :'( sad . so saya masih igt apa yg jadi dpanjang dia sakit smpai lah nafas terakhir dia . masih igt jam brapa dia meninggal . start dgn sakit yg ndk teruk , then sakit arwah pun melarat . masih lg sy igt , 2 days bfore 9june tu, arwah papa ada tmpr aku :O haha , tampar psl kurang ajar :O astaga sakit k :p arwah selalu tolak if kami mau bawa dia p hospital , but 2 hari sblum dia mninggal , dia pun tewas dgn pujukan ank2 dia , and last2 mau juga kena bawa pd hospital . so on 8june , kira2 jam 5 bgtu , umi pun mcm besa lah , do a duty as a daughter , bangun pagi kc tukar lampin and apa sgala , but dia tguk arwah patua time tu lain sdah , dia pun pggl lah adik dia 2 org , aci jali and aci lupi . since drg dua kebetulan di sana . aci jali saya igt , dia org paling panic time tu , dia ada outstation and tpaksa cancel . then time tu aku dkt rumah macama since aku merajuk arwah papa tmpr aku :p manja betul lol . and kami kena kc bangun awl pagi , macama ckp patua kena tahan , YA ALLAH , ndk tbyang sdah mcm mana risau kami time tu . and ni paling aku benci dgn hospital papar ni , langsung ndk maju , mau juga hntr pg hospital queen . bila arwah smpai sudah di queen , dia kena tahan di ICU , sedih tguk condition arwah time tu , semua cucu2 dia ndk dpt tahan airmata . anak2 dia ? apa lagi . bahhah . arwah sempat juga kena tahan 1 malam di sana . doktor ckp pembulur darah arwah pecah sdah , dia punya peluang hidup 20% . arwah papa ckp sama aku "kalau Tuhan lagi syg dia , anis rela seja la , nnt tiba masa juga anis jd mcm umi , hilang papa" , since aku sama ikmal ja ikut dia tym tu dlm kreta , menangis mcm ndk igt dunia . LOL , sbb apa , sbb aku yg paling brani lawan patua :"( paling byk bmain sama arwah , papling kuat bgaduh sama arwah , sometime bgaduh rebut tv , sometime arwah marah aku sbb ndk pndai dgr ckp . HAHA , budak2 bh , biasa lah ndk mendengar tu . arwah ndk pernah kasih beza kasih syg dia sama cucu2 dia , ank2 dia , semua pun dia syg sama rata , asal anak dia mau balik kg , dia lah paling sibuk . apa lg time aci mung mau balik sini , awl pagi lg dia jalan dgn basikal dia pg beli ikan and mcm2 lg utk makan dgn drg 1 family . sedih bial igt balik :( but , yg hidup pasti akn menghadap pencipta :') nnt tiba masa aku lg yg pergi mnghadap Allah :) and sambung cer pasal arwah , hmm , smpai sudah dkt nhospital , i see , BANYAK ORG :O arwah baik orgnya :") semua org syg arwah . spanjang hidup arwah , dia lah aku nmpk paling rajin kasih bersih surau dengan SUKARELA nya . ohh ohh , and since arwah maninggak , teda sdah org buat duty kasih bersih persekitaran tu surau tau-.- hahah . arwah pun rajin kasih cantik taman2 kecil dia ehich skrg matua yg jaga . tp sdah x secantik mcm apa yg arwah buat :') huu , and sambung dgn cer , and malam tu , malam terakhir arwah , so , arwah papa hntr kami pg rumah atuk aci since umi penat 1 hari teda rehat , kami pun pg sana . smpat lg ni umi sama papa bgaduh dlm kreta . smpai dkt rumah atuk aci ada aci mung and family . ahah . so masih igt lg , aku sama si kakak ndk dpt tidur satu mlm memikir psl arwah , err . bedoa ndk pndai brenti , kami syg patua , itulh namau hilang dia :( but apa buli buat kan :') HAHA , pagi tu bangun awl , breakfast lah , nenek acik masak sodappppppppppp :3 haha , kami satu rumah tggu kena call , mau tau berita , balik2 kena call , balik2 mau putus jantung -.- first call , atu aci ckp "makin teruk sudah dia' second call "bacakan yasin" okay second call start sdah nangis T.T , last call , jam 10.45 "meninggal sudah dia" , mau pengsan pun ada , but , tpaksa reda seja kan :') , arwah sudah kena panggil utk menghadap yg DI ATAS , aku sbgai hamba-Nya yg bakal mengikut jejak arwah , hanya mampu sabar dan reda . menangis pun bukan boleh kasih hidup arwah balik :') time arwah patua kena kafan lah , apa yg dlm pikiran aku "ndk dpt sdah tguk rambut putih ni , tangan dia yg bebintik2 ni *tayi lalat kot* , muka arwah , and ndk sudah dpt tguk org yg ada hati mulia mcm arwah ;'/ " aku igt lg bila tguk semua cucu dia menangis brabis , and aku igt lg si ayu , ahhaha , paling lucu , dia duduk dkt corner and mngis d blakang aku :P ahah . aku mau stop nangis , tp tguk drg nangis , lol , tewas juga aku dgn kesedihan yg melampau :'( antara ank2 arwah , paling berabis juga aci jali . haha , now ,, semua kenangan pahit manis , semua budi baik arwah , semua kasih syg arwah , pergi dgn memory yg tidak akan pernah kami lupa , tggl lah kami di sini merindui insan yg bernama HAJI PANGIRAN IBRAHIM PANGIRAN HAMID :') Insyaallah , nnt kita akan bersatu semula :") i miss you a lot patua :'( sgt :(

:face22:

semoga roh arwah patua tenang di sana :') semoga roh arwah di tempatkan di tempat org yg beriman dan soleh .
:face21: al-fatiha , amin ...

anis rindu patua bah . k , i love youu patua :)


| PRESENT
The Disclaimer

hello stalker. well nice to meet yaa, im anis. happy stalk-ing :) twitter : @sillyanis97 insta : farrah_anis

farrah anis

im too young to care


Navigations!

Diary About Stuff Site


Let's Talk!

YOUR
The Credits!

Template by : Farisyaa Awayy
Basecode by : Nurynn
Full Edited : me , anis

Best View at GOOGLE CHROME!
"do follow my instagram"